Is het rooten van een samsung galaxy y via update.zip veilig?

Is het rooten van een samsung galaxy y via update.zip veilig? Deze site zegt van wel: http://goo.gl/4l1TSS
Maar ik betwijfel het...
Ben nogal een pechvogel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De Galaxy reeks zijn de eenvoudigste toestellen om te rooten.
Als je goed de tutorials doorneemt, dan kan er niets mis gaan.
En mocht het onverhoops toch mis gaan, dan is het vaak nog geen ramp.
Immers deze wordt in je kernel geflasht, en het enige wat je dan kan vernaggelen is je droidversie die er op dat moment opstaat.
Het mooiste van deze methode is dat je hem ook vanuit de recovery kunt herstellen.

Mijn advies zou dan ook zijn ( gezien dat je je zelf al wegschrijft als pechvogel ) zoek op SamMobile.com alvast een geschikte fabrieksrom voor jou toestel.
En download alvast het programmaatje Odin.
Mocht het dan stiekem toch gigantisch fout gaan, dan kan je altijd de fabrieksrom terugplaatsen mocht het nodig zijn.

Maar het rooten is eigenlijk kinderspel

1. Download het zipbestandje en plaats die op je sd kaart
2. Zet je telefoon uit
3. Boot in recovery mode ( druk gelijktijdig de Volume knop (omhoog) + aanknop + je homeknop in).
4. Eenmaal in recovery gebruik dan je volume knop om te scrollen en de home knop om te selecteren.
5. Selecteer Apply update for sdcard
6. Selecteer nu het bestandje die je zojuist op je kaart hebt gezet
7. Wacht tot hij klaar is en selecteer dan reboot system
8. Je toestel is nu geroot, let wel de eerste boot kan ietsjes langer duren
9. Als hij eenmaal is opgestart hoef je dan alleen nog maar de app SuperUser te updaten

En hier de download
http://d-h.st/qxn

Voor het unrooten
http://www.mediafire.com/download/45nsss8q8hnrv5n/update-unroot.zip
De werkwijze is precies hetzelfde

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan natuurlijk ook je eigen update zip bestand gebruiken ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel Android-toestellen worden geroot via een ZIP-bestand dat u moet flashen. In dit geval heet dit bestand 'update.' Wanneer u de stappen op de website precies volgt, is de kans dat er iets mis gaat zeer klein. Maar wanneer u iets fout doet bestaat er de kans dat uw telefoon brickt, en onbruikbaar wordt.

Ik heb zelf twee toestellen geroot, waarvan één op ongeveer dezelfde wijze als de website die u noemt. Bij mij is er niets misgegaan.