Hoe doet mijn tablet het weer na resetten?

Ik heb een tablet van het merk xiron. Een paar weken geleden ben ik mijn wachtwoord kwijtgeraakt ivm weinig gebruik. Ik heb toen een aantal keer met een scherpe punt op de resetknop gedrukt. Nu start mijn tablet niet meer op, als ik 'm aan de adapter doe, brandt het lichtje wel gewoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat het knopje vast blijft zitten, omdat je het met een scherp voorwerp hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar wat kan ik daaraan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien dit, zorg eerst dat de tablet uit staat. druk daarna de power-knop of standby-knop voor een langere periode in. Houdt de tablet zo lang in totdat de tablet opnieuw opstart, of totdat je het beeldscherm kort ziet oplichten. Dit kan tot een seconde of 20 duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat werkte dus al heel lang niet. Heb nu net nog even met een puntje erin geduwt, bleek dus vast te zitten ;) Heeel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, gebruik volgende keer een potloodje of sate stok, rustig erop duwen en als je je concentreerd dan voel je dat je hem in hebt gedrukt, en zowieso een cover, bescherming + beeldscherm folie, kun je laten doen bij een telefoonzaakje in je buurt, geloof voor een 10tje heb je al een bescherm folie, cover kost iets meer, veel plezier, en zorg dat de tablet niet te warm word.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, was opgestart hoor... Later natuurlijk weer vergrendeld, bleek dat er niks was veranderd... What to do now? Ik kan helemaal niks vinden in de beschrijving, het is een wachtwoord met letters, en er is helemaal geen optie om 'wachtwoord' vergeten aan te klikken ofzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent je wachwoord vergeten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja...Dat is juist het probleem van alles ;)

Antwoorden (1)

Je kunt een softreset proberen. Hierbij houd je de powerknop of standby knop lang in. Net zolang totdat hij opstart ( duurt ongeveer 20 seconden )

Mocht dit niet werken probeer dan een hard reset: ( Bron: Tabletguide.nl )

Stap 1: Het is de bedoeling dat je in de ‘recovery mode’ of de ‘herstelmodus’ terecht komt. Dit is een apart menu dat bij het opstarten tevoorschijn getoverd kan worden. Je kunt handmatig in dit menu komen door de tablet eerst volledig uit te schakelen. Daarna dien je een knop-combinatie van twee of drie knoppen gedurende enkele seconden in te houden. Daarna zou je in de recovery mode terecht moeten komen. Enkele veel-voorkomende combinaties van knoppen om te proberen zijn:
1.Power + volume naar beneden (Yarvik tablets, sommige Samsung tablets)
2.Power + volume naar boven (sommige Samsung tablets, Sony tablets, ASUS tablets)
3.Power + volume naar beneden + volume naar boven
4.In de comments onder dit artikel vind je meer tablet-specifieke oplossingen voor een hard reset van je tablet

Soms moet je, na het opstarten, snel een andere toets indrukken om zo daadwerkelijk in de herstel modus te arriveren. Meestal staat dit kort aangegeven op het scherm en is dat een van de twee volume-knoppen.

Stap 2: Selecteer binnen recovery modus de optie: hard reset óf factory data reset. Je kunt met behulp van de volumeknoppen navigeren door het menu (+ & -). Vaak is de aan/uit-knop de knop waarmee je de gekozen optie (hard reset of factory data reset) kunt selecteren. De tablet zal dit automatisch uit gaan voeren, wat even kan duren. Daarna start de tablet automatisch opnieuw op in het menu dat je ook zag toen je de tablet voor het eerst liet opstarten