Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn iPod 4 aan en uit zetten zonder gebruik te maken van het vergrendelknopje?

Afgelopen week werd ik wakker. Zoals gewoonlijk ging mijn wekker af, zodat ik op tijd op het werk kan arriveren. Ik wilde mijn iPod ontgrendelen en opeens bleek dat het vergrendelknopje kapot was.

Het knopje zit werkelijk IN de iPod. Het is niet mogelijk om het knopje in te drukken. Het knopje eruit wippen lukt ook niet, want het zit steenvast. Hoe, dat is me een raadsel. Laten maken zal ook niet gaan. Ik heb mijn iPod 4 al 2 jaar en het bonnetje is nergens te vinden. Ik laat mijn iPod gewoon aan, maar ik merk wel dat hij slomer wordt, doordat hij nooit aan en uit gezet wordt. Ik force-close regelmatig mijn apps, zodat ze niet op de achtergrond draaien.


Enige tips om mijn iPod tóch aan en uit te kunnen zetten, zonder het vergrendelknopje te gebruiken?

ALLE tips zijn welkom. Geen enkel antwoord is stom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je een jailbreak hebt kun je de app activator installeren dan kun je met bijv de home button de iphone uit zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt opnieuw aan en uit zetten wordt lastig. Je kan je scherm wel vergrendelen via een 'hulp' toets. Ga hiervoor naar instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid -> assisitive touch. Vink het aan. Als het goed is komt er nu een cirkel op je scherm te staan. Klik die aan en ga naar: Apparaat. Dan staat er een slotje met vergrendel scherm. Als je daar op klikt wordt je scherm vergrendeld. Opnieuw op starten gaat niet lukken want daarvoor heb je de echte vergrendelknop nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding