Ik wil een Premium smoking e-sigaret kopen maar is dat wel gezond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er geen nicotine inzit is het in ieder geval niet ongezond,ik heb zelf een e-sigaret met nicotine dat is dan nog wel verslavend maar niet kankerverwekkend omdat er geen teer inzit dus dat is wel gezonder dan een echte sigaret

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet gezond. Het is wel minder ongezond dan een gewone sigaret, maar het blijft ongezond.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is dus afhankelijk van de vloeistof waar je hem mee vult. Zoals ik het lees. Als je de nicotinevrije variant neemt is er geen gezondheidsprobleem.
Het vorige antwoord is niet correct, er zijn honderden onderzoeken gedaan waaronder door Public Health England en uit alle studies komt hetzelfde. Een e-sigaret is 95% maar meer richting de 99% minder schadelijk. Er vind namelijk geen verbranding plaats maar verdamping. Bij verbranding komen koolmonixide vrij, teer, polonium enz. Meer dan 40 kankerverwekkende stoffen. Bij verdamping verbrandt je niets. Er zit wel nicotine in maar dit valt in het zelfde rijtje als caffeine. Verslavend maar niet mutageen of reprotoxisch. De luchtkwaliteit in grote steden zit meer fijnstof in de lucht wat schadelijker is als de uitstoot van een e-sigaret. En bronverwijzing naar een niet wetenschappelijk onderzoek (krant) is sensatie om producten in een negatief daglicht te zetten. Geloof de media niet, maar lees wetenschappelijke onderzoeken.