Heb je voor het ontvangen van een MMS altijd een dataverbinding nodig?

Ik heb een LG GT540, redelijk recent Android-toestel dat ook gewoon MMS zou moeten kunnen ontvangen en versturen. Instellingen heb ik al tig keer nagekeken en die staan goed, maar toch krijg ik elke keer bij het ontvangen van een MMS een smsje van Vodafone met een link waar ik de MMS via de browser op mijn pc kan bekijken. Waarom krijg ik (bijvoorbeeld) de afbeelding niet gewoon rechtstreeks op mijn gsm? Heeft het er mee te maken dat ik alleen 2G gebruik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is al zo lang ik me kan herinneren. Op elke telefoon waarbij ik een MMS verstuurde, kreeg de ander zo'n link. Ik heb het nooit verder uitgezocht, maar volgens mij heeft het te maken met de verschillende merken en types tussen de toestellen.

Elk merk heeft een eigen benaming voor een afbeelding en zet hem ergens anders weg op het toestel. Om dit voor iedereen beschikbaar te maken is er denk ik voor gekozen om het bestand online weg te schrijven en hier de link van door te sturen.

Om antwoord te geven op je vraag: om deze link te bekijken heb je dus inderdaad een dataverbinding nodig.