Klopt het dat het opladen van een Samsung Galaxy SIII sneller gaat via USB op de PC dan via netstroom? Zo ja, hoe komt dat?

Dit werd mij van de week verteld door iemand.

Cryofiel
10 jaar geleden
Kan het zijn dat het aan de netstroomadapter ligt? Ik heb een GPS-logger. Via de USB kan ik hem opladen. Via de netstroom lukte het niet, de netstroomadapter was te zwak. Toen ik een andere netstroomadapter kocht lukte het wel.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou ik ben mijn telefoon nu aan het laden via USB en dat gaat idd sneller, maar dat is toch raar, die adapter die ik gekregen heb zat bij de telefoon (nieuw gekocht geen tweede hands)
Cryofiel
10 jaar geleden
Mijn netstroomadapter zou ook speciaal geschikt moeten zijn voor mijn GPS-logger. Maar toch deed hij het niet. De GPS-logger gaf aan dat de spanning of de stroom te laag was om te kunnen laden. De Samsung-adapter die ik daarna heb gekocht, deed het daarentegen prima.

Het beste antwoord

Via USB 2.0 kan een apparaat maximaal 500 milliampère (mA) verkrijgen en via een USB3.0 poort maximaal 900 milliampère (mA). De oplader zelf levert een vermogen van rond de 1000 milliampère (mA), dus zou de telefoon sneller moeten opladen via de meegeleverde oplader.

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien de oplader daadwerkelijk 1000 milliampère (mA) levert. Mocht dit lager zijn dan 900, dan is inderdaad opladen via een USB3.0 poort sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Edraket
10 jaar geleden
Doet hij ook.
Hij laadt aanmerkelijk sneller via de oplader.