Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een whatsapp bericht doorkomen terwijl mijn telefoon in vliegtuigstand staat?

Toen ik vannacht ging slapen zette ik mijn telefoon op vliegtuigstand.
Vanmorgen zag ik dat er een melding op het startscherm stond, een bericht van een vriendin via Whatsapp. Het bericht was weergegeven op het startscherm. Mijn telefoon stond echter nog in vliegtuigstand. Toen ik het bericht wilde openen kreeg ik dan ook de melding: schakel eerst de vliegtuigstand uit.
(het bericht was ook volledig weergegeven op het startscherm, het waren 2 zinnetjes)
(het kan ook niet net vóór ik de vliegtuigstand ingesteld had nog binnengekomen zijn want het was pas vanmorgen verstuurd, een uur vóór ik uit bed kwam en naar mijn telefoon keek)

3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Blijkbaar maakt je telefoon nog wel verbinding met het wifi netwerk.
Afhankelijk van het type telefoon:
- bij inschakelen vliegtuigstand gaan ook wifi en bluetooth uit, die kun je dan handmatig weer aanzetten
- bij inschakelen vliegtuigstand blijven wifi en bluetooth aan, die kun je handmatig uitschakelen

In plaats van vliegtuigstand kun je ook de 'niet-storen' functie gebruiken. Daarbij kun je ook 1 of enkele telefoonnummers opgeven die dan nog wel mogen storen. Dat is handig als je 's nachts (of in de auto, tijdens een activiteit of vakantie) niet bereikbaar wil zijn, behalve voor een familielid dat jou in geval van nood altijd moet kunnen bereiken.
(Lees meer...)
9 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding