Wanneer moet ik mijn iPod gaan opladen wanneer hij helemaal leeg is of wanneer hij aangeeft dat hij nog maar 20% heeft?

Ik wil zo goed mogelijk omgaan met de batterij van mijn iPod. Dus daarom deze vraag. Heeft iemand anders ook nog andere tips om zo goed mogelijk met de batterij van de iPod om te gaan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

@Wierdsmits

Ik laat hem altijd op wanneer ik wil. Als ik 99% heb dan laad ik hem op maar ook als die bijna leeg is. Wanneer ik wil. Soms is die 100% en laad ik hem nog steeds op. Bij mijn batterij gebeurt niks en bij de batterij van anderen die ik ken gebeurt ook niks. Dus dan moet jij wel een hele speciale iPhone hebben waar de batterij duur niet lang mee gaat als je hem bij 99% oplaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste (paar) keer dat je met een electronisch oplaadbaar apparaat omgaat moet je hem altijd helemaal opladen t/m 100% en daarna weer leeg laten lopen totdat deze helemaal leeg is 0% dus.

Dan gaat de batterijduur langer mee. Het beste is dus om je ipod helemaal op te laden en dan leeg te laten tot 0% en dan opnieuw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is erg schadelijk voor de accu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, je moet hem de eerste keer goed opladen maar daarna maakt het niet uit. Mijn ipod doe ik meestal bij 20/25% Aan lader.
Het geheugeneffect waar jij op doelt is een fabeltje. Zie wikipedia.
Het antwoord op jouw vraag is dan nu ook: wanneer je tijd hebt. Zorg ervoor om hem niet te lang op te laden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is erg schadelijk voor de accu.