Wat is het verschil tussen rooten en unlocken qua risico?

Ik heb op http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24821536&postcount=6 al het verschil gevonden, maar ik wil ook graag weten of er een verschil is in risico. Heb je meer kans op iets als een 'brick' bij rooten of bij unlocken of is dat hetzelfde?

Toegevoegd na 1 dag:
het unlocken van de bootloader

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Unlocken is de telefoon simlock-vrij maken, maar rooten is de rechten krijgen die hetzelfde zijn als de root-account (vandaar ook de naam rooten). Maar bij rooten zelf heb je weinig kans op een 'brick', maar bij het downloaden, installeren en gebruiken van apps die een geroote telefoon vereisen, kunnen apps ook een 'brick' maken van je telefoon. En met een unlock heb je een lager risico, maar een unlock is ook totaal anders, en heeft niets met rooten te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, ik heb het misschien verkeerd uitgelegd. Ik bedoelde het unlocken van de bootloader. Niet het unlocken van de simkaart.