de samsung galaxy s advane met NFC, wat is NFC?

wat is NFC? ik denk dat het iets met android te maken heeft maar kweet niet wat het doet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het staat voor Near Field Communication, dit wordt toegepast in pasjes zoals in parkeerautomaten. De OV-chipkaart werkt ongeveer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"NFC is in het kort contactloze communicatie tussen twee apparaten die niet meer dan 10 cm van elkaar verwijderd zijn, het is een tweeweg-communicatie (dus verzenden en ontvangen) tussen bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een kassa in een winkel. Naast de chip (hardware) staat er op de telefoon ook software om de veiligheid bij betalingen te garanderen."

http://www.androidworld.nl/70746/wa
t-is-en-wat-kun-je-met-near-field-communicationnfc/