Waarm lijken de foto's van de Ipad zo anders dan andere foto's?

Mijn ouders hebben enige tijd geleden een IPad 2 aangeschaft. Deze beschikt over een camera, 2 om precies te zijn. Een aan de binnenkant boven het scherm en 1 aan de achterzijde. De foto's die ik maak met de camera die aan de binnenzijde zit, zijn veel lelijker en witter dan de foto's die ik maak met de camera die aan de achterzijde zit. De foto's die de camera aan de binnenzijde maakt zijn echt ongelooflijk lelijk. Je lijkt hier echt wit en je gezicht heeft rare vormen. De andere camera daarentegen (aan de achterkant) maakt veel mooiere foto's en dan lijk je niet zo wit. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 6 minuten:
En welke foto komt overeen met je daadwerkelijke uiterlijk. De camera aan de binnenzijde of de camera aan de buitenzijde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat de foto's die je maakt met de camera aan de voorzijde van de Ipad van mindere kwaliteit zijn komt simpelweg door het gebruik van een VGA-camera. Dit houdt in dat de camera een foto met veel minder pixels maakt dan met een HD camera.

De camera op de achterzijde maakt foto's in HD (720p) kwaliteit.

De Ipad toont de foto's daarnaast in vrij groot formaat. Een foto met weinig pixels wordt naarmate hij groter wordt weergegeven een stuk minder mooi (te weinig pixels om de foto scherp te houden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar dat ze dus zo afgrijselijk zijn. Ik vond het al merkwaardig dat ze zo verschillend waren, maar nu weet ik waarom. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het onbetwiste antwoord.