Hoe vind ik mijn Gmail wachtwoord terug op android?

Mijn telefoon logt automatisch in op mijn Gmail account, alleen weet ik mijn wachtwoord niet meer, waardoor ik buiten mijn telefoon niet in staat ben in te loggen. Wordt dit wachtwoord ergens opgeslagen in een bestand die ik kan terug vinden wanneer ik mijn telefoon bijv. aansluit op mijn pc?

Bij voorbaat dank :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou wel heel makkelijk zijn he.
Je moet via de site van Google een nieuw wachtwoord aanvragen. Er wordt dan een link gestuurd naar het alternatieve e-mail adres dat je ooit opgegeven hebt. Weet je daar ook het wachtwoord niet van, of weet je zelfs niet meer welk e-mail adres dit was, dan heb je wel een probleempje ja.

Antwoorden (1)

Een wachtwoord wordt NOOIT zomaar lokaal opgeslagen. Indien dit wel zou gebeuren, zou dit betekenen dat elk persoon die toegang heeft tot je gsm je wachtwoord kan achterhalen. Als dit al staat opgeslagen is het wachtwoord echter volledig geëncrypteerd opgeslagen waardoor niemand dit kan achterhalen. De enige optie is om je wachtwoord te wijzigen via de website van gmail.