Bespaart het stroom als ik 3G uit zet wanneer ik het niet gebruik?

1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bespaart ook stroom als je 3G uit zet en je mobiele internet wel aan laat. 3G maakt het alleen sneller als je foto's of video's wilt versturen of maps wil gebruiken. Ik gebruik altijd het langzame internet omdat ik alleen whatsapp en dan gaat de batterij 3 keer langer mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wifi kost ook meer batterij dan als je alleen je mobiele data zonder 3G aan hebt.

Het beste antwoord

Alles wat je aan hebt verbruikt stroom.
Dus ook je 3G
Percentages aan verbruik kan je niet exact vertellen, daar dit per toestel verschilt, en zeker met bepaalde applicaties welke hiervan gebruik maken en die in de achtergrond draaien.

Als je het een beetje goed wilt beheren op je toestel dan heb je alleen aan wat je op dat moment nodig hebt.

Stroomverbruikers;
Gps/beeldscherm/bluetooth/wifi en 3G

Je beeldscherm kan je in ieder geval voor een gedeelte dimmen.
De overige alleen activeren wanneer je het nodig hebt.

Let ook een beetje op wat er in de achtergrond draait, maar daar zijn wel apps voor te vinden die dat zichtbaar kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dan gaatje batterij een stuk langer mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat bespaart zeker stroom. Via de link vind je iemand terug die het heeft bijgehouden. Zonder 3G daalt het niveau van zijn accu met 0,5% per uur. Met 3G aan daalt het niveau van zijn accu met 2 á 3% per uur. Grofweg is je batterij dus 4 tot 6 keer zo snel leeg wanneer je 3G laat aanstaan. Als je 3G uitzet bespaar je dat.

Natuurlijk ligt het aan je accu en je toestel hoeveel het voor jou scheelt. Je zou zelf een keer kunnen meten hoeveel het jou scheelt zodat je precies weet over hoeveel procenten je het hebt bij jouw toestel/accu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hele hoop, zet em op 2g als je wifi gebruikt, met 2g kun je ook whatsapp snel ontvangen want gebruikt weinig kb's, wil je gaan internetten, kun je het beste 3g aan zetten als er geen wifi is.

Een andere tip als je android gebruikt is om ''JuiceDefender'' te downloaden, die zet bijvoorbeeld wifi uit als je die niet gebruikt, en gaat af en toe aan om berichten te bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen helpt dat alleen niet. Het werkt pas goed als je volledig betaald internet hebt uitgeschakeld. En als roaming staat uitgeschakeld, en er geen gebruik van betaald internet wordt gemaakt, heeft het geen zin om op die momenten internet uit hebben staan.