Ze zien er ten eerste anders uit; de iPad mini heeft een groter scherm (7 inch) en is meer 'vierkant'. Het lijkt op een tablet.
De iPod touch 5 (ik neem aan dat je die bedoelt) heeft een kleiner scherm (4 inch) en heeft een gekleurde achterkant (rood, geel, blauw, etc.) en heeft de afmetingen van een iPhone, dus meer een telefoon.
Met de iPod touch kan je alleen op wifi netwerken (dus bijvoorbeeld thuis of in de McDonalds) en de iPad mini heeft ook de functie om op 3G te gaan. Daarvoor heb je dus een simkaart nodig.
Qua snelheid verschillen ze nauwelijks; het zijn beide de nieuwste generatie iDevices van Apple.
Als je nog verdere info wil, kan je naar je dichtstbijzijnde iCentre gaan, dit is de officiële winkel van Apple. Hier kan je de iPod touch 5 en de iPad mini beide uittesten en eventueel vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeel erg veel deze 2 kun je toch niet met elkaar vergelijken de ene is een ipad de ander een ipod is toch wel heel wat anders