Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebruikt mijn iPad stroom als deze inmiddels volledig is opgeladen?

Mijn iPad heb ik eigenlijk continue in een dockings-station staan die 'm tevens oplaadt. Als de batterij dan vol is, verbruikt 'ie dan nog evengoed stroom?

Deze vraag geldt tevens voor mijn Smartphone die aan de oplader ligt en een volle batterij aangeeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang het apparaat iets doet (als is het maar "aanstaan"), dan verbruikt hij stroom. Deze loopt altijd via de accu of batterij. Indien het apparaat aangesloten is op het lichtnet, dan verloopt de stroom vanuit de stroomkabel, via de accu of batterij, naar het apparaat. Feitelijk zouden we dan kunnen spreken van stroomverbruik.

Wat wel zo is, is dat apparaten die in stand-by modus verkeren (wat vaak het geval is met smartphones e.d.) heel weinig stroom verbruiken. Er loopt echter nog altijd stroom door.

... dit geldt overigens ook voor de adapter, zelfs wanneer er geen apparaat aan de aansluiting hangt. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is zelfs stroomgebruik als apparaten uit staan. Dit kost als het goed is geen batterij, maar hij is er wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding