Kan ik voorkomen dat bij het verwijderen van de batterij uit mijn mobiel de tijd en datum veranderen?

Aansluiting van mobiel stuk dus externe lader gekocht voor batterij.
Telkens als ik batterij er weer in doe staan tijd en datum fout. Is dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan het voorkomen maar welke mobiel heb jij? het kan liggen aan de mobiel.

Antwoorden (2)

Als je de batterij uit je mobiel verwijdert dan valt de stroom volledig weg en als je dan weer dezelfde batterij of een nieuwe in je mobiel zet dan moet datum en tijd weer geheel opnieuw in je telefoon goed ingetoetst worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een smartphone hebt kun je instellen dat deze de datum en tijd van het netwerk moet halen. Dan hoef je hem niet meer in te stellen.

Maar het hangt dus af van wat voor mobiel je hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan op mijn mobiel ook idd en dat heb ik al geprobeerd maar maakt helaas geen verschil.