Kan ik al overstappen naar een andere provider?

Momenteel heb ik t-mobile. Mijn contract loopt op 1 maart af. Ik wordt nu zo gek van mijn telefoon (amper vier uur doet de batterij het nog en gister is er ook nog een knopje afgevallen). Ik wil graag overstappen naar een andere provider vóór 1 maart. Ik wil naar Hi (ivm het internet). Is er een mogelijkheid dat ik al eerder kan overstappen? Desnoods door gewoon nog februari aan t-mobile te betalen?
Wel wil ik mijn nummer behouden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, je kan nu al overstappen naar een andere provider, je moet dan wel het contract bij je huidige provider afkopen, in jouw geval betekent dan dat je nog 1 maand abonnementsgeld moet betalen aan t-mobile.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien je niet ontevreden bent met de provider, maar met de telefoon, zou ik het abonnement niet afkopen. Dan moet je namelijk dubbel betalen, voor het afkopen en voor het nieuwe abonnement.

Je kan beter naar de winkel van Hi gaan en daar een contract sluiten dat pas in maart ingaat, maar waarbij je wel alvast je toestel krijgt. Dit heb ik altijd gedaan en het is altijd goed bevallen.

Als sidenote: tegenwoordig werken veel providers met toestellease, misschien kunnen ze hem nog niet meegeven. Ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Wat het punt is is dat ik nu een BlackBerry heb. Ik wil overstappen op een Iphone.. hier gaat een nanosim in en geen gewone simkaart.. dus dan kan ik alsnog geen gebruik maken van de telefoon (aangezien ik ook alleen BB internet heb)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van je Blackberry internet is wel jammer, dat werkt voor zover ik weet niet met andere toestellen. Een normale (minisim) is zo aan te passen naar een microsim met wat knipwerk. Een nanosim is namelijk niks anders dan een minisim waar de randjes afgeknipt zijn. Dan is mijn antwoord helaas waardeloos.
Als je je nummer wenst te behouden, kun je helaas niets anders doen dan afwachten tot 1 maart. Mocht je dat niet willen, dan kun je een maand je contract afkopen. Echter voor het afkopen van een contract, is altijd de mededeling dat je je nummer niet kunt behouden.

Enige oplossing is dan dus afwachten, tot 1 maart en dan overstappen voor een nieuwe mobiele telefoon, want daar gaat het volgens mij vooral om in deze vraag. Mocht het nou echt heel hard nodig zijn en heb je geen smartphone nodig voor die maand, dan zou het de overweging waard kunnen zijn een simpele simlock vrije telefoon deze maand aan te schaffen zodat je in elk geval het toestel kunt gebruiken voor langer dan 4 uur en de knopjes etc. er nog aan zitten.