Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn samsung galaxy s2 is geroot door de vorige eigenaar en dus is mijn telefoon niet meer helemaal orgineel. kan je dit zelf terug zetten?

ik vind het een beetje irritant dat er allemaal rare app's op mijn telefoon staan waar ik niks mee kan. en ik wil mijn samsung galaxy S2 liever zoals hij hoort te zijn. weet iemand of je er iets aan kunt doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dit kan. Je kunt dan het beste een site als XDA developers raadplegen om erachter te komen hoe dat moet. De Galaxy SII heeft daar ook een eigen sectie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je gsm terug instellen zodat hij 'vanbinnen' is zoals je hem zou kopen in de winkel.. je moet bij je intsellingen 'standaardgegevens herstellen' of 'fabrieksintsellingen ' vinden.. dit wist alles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan je zelf inderdaad doen.
De vraag is alleen welke rom er op zit.
Zit er een custom root op dan zal je deze moeten terug flashen met Odin.
De originele stock rom kan je gewoon downloaden bij sammobile
http://www.sammobile.com/firmware/?page=-1
Odin kan je er ook weghalen.

Flashen met odin wijst zichzelf en is kinderlijk eenvoudig.

Doch deze "irritante" apps kan je zelf juist doordat het toestel geroot is zelf verwijderen.
Kijk maar eens naar root uninstaller.
Door de zelfde root heb je nu ook de mogelijkheid om complete backups te maken, inclusief alle instellingen, je sms
berichten, apps en weet ik veel wat nog meer.
Zoek maar eens op titanium backup.
Het is net waar je voor kiest.
Root is eigenlijk het zelfde ( om in windows termen te blijven ) als administrator en geeft je gewoon meer opties om zaken naar je eigen hand te zetten.

Zoals eerder al gezegt is, Xda developers is een goede start.
En daar krijg je nagenoeg hetzelfde te horen of te lezen.

Mocht je je zelf toch overtuigd hebben, let wel dat dergelijke acties ook wel eens kunnen lijden tot een brick.
Zeker als je niet weet waar je mee bezig bent en de materie niet of slechts te dele beheerst.

Maar die keus is aan jou.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps hier een nederlandse site waar je je ook eventueel kan inlezen.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding