Ik heb de ipad mini gekocht bij apple maar wil deze vrijdag anuleren als ik hem in de winkel kan krijgen hoe krijg ik me geld terug?

Ik heb op internet betaald met de visa van mijn vader hoe krijg ik dat geld terug en kunnen ze dat op mijn rekening storten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Is geen probleem, immers het betreft een koop op afstand.
Deze mag zonder opgaaf van redenen geannuleerd worden,
mits binnen 7 dagen.

Voor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post) binnen de EU koopt geldt een herroepingsrecht. Dat is een 'afkoelingsperiode' van minimaal 7 werkdagen, waarbinnen u het recht heeft om de koop ongedaan te maken. De enige kosten die de leverancier u daarvoor in rekening mag brengen zijn de kosten voor het terugzenden van het product dat u bij nader inzien niet wenst.

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/e-commerce
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gesloten koop kan niet zonder meer ontbonden worden (lees de voorwaarden).
Als je een goede reden tot ontbinding van de overeenkomst hebt kunnen en zullen ze het geld netjes terugstorten op de rekening waar het vandaan kwam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een lulkoek. De wet kopen op afstand geeft de koper een bedenktermijn van een week waarin de koop zonder opgaaf van reden geannuleerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat houdt in dat je wel eerst moet betalen, het product moet krijgen voordat je het kunt terugsturen.
Het is voor de internet shop natuurlijk een vaag verhaal: ALS ik hem vrijdag in de winkel kan krijgen, dan wil ik de order annuleren.
Weet niet of zij hiermee akkoord gaan.

Eigenlijk zeg je: Als jullie concurrent hem eerder kan leveren in de winkel, wil ik hem niet bij jullie kopen.

Maar om duidelijkheid te krijgen en een advies, zou je natuurlijk even kunnen bellen met de webwinkel!
Dan kan je ze zelf alle vragen kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal niet vaag. De koop kan gewoon ontbonden worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is hier geen sprake van een "concurrent". Het geld komt hoe dan ook bij Apple terecht. Overigens wordt er meestal niet moeilijk gedaan over het annuleren en als er wel moeilijk gedaan wordt kan je je nog beroepen op de wet koop op afstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon effe bellen en dit met ze doorspreken!!!