Weet iemand iets over de toon die de telefoon geeft als de stroom is uitgeschakeld?

Als ons nummer gebeld wordt als de stroom is afgesloten ( als wij op vakantie zijn), komt er een rare toon, net alsof we afgesloten zijn. Herkennen jullie dat en hoe voorkom je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Alleen als je een "ouderwetse" telefoon hebt die geen aparte netvoeding nodig heeft dan is de telefoon geheel onafhankelijk van de stroom en zal normaal blijven functioneren.
Als je een DECT (snoerloze-) telefoon of een telefoon aangesloten op een internet-modem hebt dan zal het uitschakelen van de stroom de telefoonaansluiting kunnen laten merken dat de lijn niet gebruikt kan worden.
Als iemand dan jouw nummer belt kan hij de informatie-toon te horen krijgen.
Als je dat een bezwaar vindt dan moet je dus niet alle stroom uitschakelen, maar zorgen dat de basispost van de DECT-telefoon of het internetmodem ingeschakeld blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt doordat je telefoon niet is aangesloten op dat moment door de afsluiting van de stroom, er kan dus geen verbinding gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huistelefoon of GSM?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vraag op een vraag dient als reactie te worden gegeven.
Dit is geen antwoord.