Telefoon defect, hoe pak ik dit het beste aan?

Hallo,
Ik heb op 4-3-12 een nokia lumia gekocht, waarvan de USB cover (zie afbeelding) op helemaal verbogen en lam is. Ook vind ik de batt. levensduur erg slecht. Ik ben langs de media markt geweest, maar daar kunnen ze er blijkbaar niks mee?
Ik heb daar mn verhaal gedaan. Het toestel zou allen kunnen worden opgestuurd. Maar dan ben ik m 3 weken kwijt wat echt niet kan gezien mn persoonlijke situatie. Dus ik deed toen het voorstel, of hun het toestel alsnog konden opsturen&dat ik dan een ander toestel kon kiezen (evt. iets bijbetalen). Maar dan kon blijkbaar weer niet? En van die losse klepjes konden ze ook niet bestellen.

Toen dacht ik, wat nou als straks dat klepje helemaal afbreekt, er vuil in komt, en mn toestel het helemaal niet meer doet? Het antwoord was toen nog al vaag:
Ja meneer, dat weet ik dan ook niet, dat zien we dan terplekke.

Kortom, het lieft wil ik gewoon een ander toestel met een beter batterij levensduur, vind het dan niet erg als ik het verschil dan moet bijbetalen. Hoe pak ik dit het beste aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zoals ik het lees heb je 2 opties.
Of je stuurt hem op, en laat hem repareren (normale garantie procedure). Tussentijds kun je een vervangende toestel kopen van enkele tientjes om te tijd te overbruggen.
Optie 2 is gewoon een beter toestel kopen, en vervolgens je huidige telefoon (online) verkopen.

Besef dat moderne smartphones moeten zo dun en zo slim mogelijk zijn. En dat gebruikt nou eenmaal veel energie. Ik persoonlijk heb om deze rede gewoon een telefoontje van 30 euro, dat minimaal een week zonder oplader kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jou defect voor zover je het een defect kunt noemen valt mogelijk onder de fabrieks garantie. Hier zit idd een termijn van ong3 weken aan verbonden.
Stel je had je toestel verzekerd dan had je recht gehad op een leen toestel.
Dit is nu dus uitgesloten en heb je nu enkel recht op de 24 maanden fabrieks garantie waar dus geen sprake is van een leen toestel enkel de service 24 maanden kostenloos reparaties die niet door eigen toedoen zijn veroorzaakt.
Mijn mening is dat je mogelijk te wild bent omgegaan met de usb cover waardoor deze is afgebroken.
Dat je in je handen mag knijpen als het toestel dus kostenloos wordt gerepareerd.