Hoe kan ik zorgen dat mijn Nokia n97 mini alleen via wifi internet gebruikt zo dat het mij geen beltegoed kost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat je ook kan doen, is een extra internetprofiel in je telefoon zetten. In mijn telefoon heb ik het werkende internetprofiel, en een nepprofiel...
Het is heel simpel:
Zoek het internetprofiel op dat werkt, en schrijf alle instellingen op een blaadje.
Nu maak je een nieuw internetprofiel, en vul je die gegevens in, alleen verander je ze:
van access.vodafone.nl maak je bijvoorbeeld hallo.hihi.ik
Let er wel op dat je dezelfde vorm houd. dus geen punten, @ tekens, etc weglaten, anders krijg je foutmeldingen bij het opslaan.

nu kun je het profiel opslaan en aanzetten. Als je nu naar de browser gaat, probeert je telefoon contact te maken met hallo.hihi.ik maar kan geen verbinding krijgen. (omdat dat adres niet bestaat) Zo verbruikt ie geen mb's meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan moet je gegevens netwerk en tijdens roamen allebij uitzetten. Heb ook Nokia n97 en ben ermee naar belcompany gegaan. Groetjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkste is om de app '3G watchdog' te downloaden. Deze is bedoeld voornamelijk om je internetverbruik in de gaten te houden, maar je kan er ook je eigen internet gebruik met stilzetten.
Dit houdt in dat je niet van je eigen internet gebruik kan maken, maar wel van alle verbonden wifi access points.
Als je de app hebt gedownload moet je waarschijnlijk een paar dingetjes instellen (voor jou niet belangrijk) en daarna kom je op een scherm met een tabelletje waarbij je bij opties op 'disable mobile network' kan tikken.
Ook kan je bij het tabelletje op 'Wifi' tikken, dan kan ze je wifi gebruik zien van de afgelopen dag, week en maand.