Hoe reset ik mijn Samsung Galaxy S Plus?

Mijn Samsung Galaxy S Plus heeft een lange tijd in de la gelegen, omdat ik een nieuwe telefoon had. Omdat mijn telefoon kapot is wil ik graag mijn Samsung weer gebruiken.

Het probleem is alleen dat ik mijn vergrendel code ben vergeten, en ook mijn gmail gegevens weet ik niet meer.

Ik heb al wat rondgekeken op internet naar manier om de telefoon te resetten, maar geen van de manieren werkt. Als ik mijn telefoon wil resetten door middel van de volume knop en aan knop krijg ik een raar scherm er voor van een Android poppetje met een soort doos. En als ik mijn telefoon probeer te resetten door middel van de volume knop, home knop en aan knop komt er een zwart scherm te voor schijn met witte tekst.

De bovengenoemde manieren kloppen beide niet. Er zou een scherm tevoorschijn moeten komen met verschillende keuzes. Dan zou je met de volume knoppen moeten kiezen en kun je zo de telefoon resetten. Het probleem is alleen dat dit op mijn telefoon blijkbaar niet werkt.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

ga naar instellingen>back up maken en terugzetten>standaardgegens herstellen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is dat ik niet naar instellingen kan gaan. De telefoon is geblokkeerd en alleen nog toegankelijk door middel van mijn gmail account, maar ik ben de gegevens daar ook van vergeten.
Je kan het vrij makkelijk oplossen. Ga om te beginnen naar www.samfirmware.com en maak hier een account aan. Dit is noodzakelijk om de gewenste firmware te kunnen downloaden.

Zoek vervolgens onder het kopje "firmwares" naar de juiste voor jou toestel, van de i9001 dus en als het goed is krijg je dan een hele lijst met firmware voor jou toestel alleen voor verschillende landen, hier zoek je dus even naar de nederlandse versie en download je deze.

Het firmware flash-proces is uiterst gemakkelijk, dit doe je met een programmatje 'Odin3' genaamd.

Als ik hier ga proberen uit te leggen hoe het precies werkt snap je er waarschijnlijk niet veel van, maar op bovenstaande site kun je ook een stap voor stap tutorial vinden met duidelijke uitleg voorzien van illustraties.

Mocht je alsnog iets niet begrijpen, laat het me weten.