Mijn moeder heeft bij mijn thuis mijn Ipad laten vallen met het gevolg dat het scherm helemaal kapot, kan ik haar hiervoor aansprakelijk stellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Als jij zelfstandig woont, kan zij het aan haar WAiverzekering opgeven denk ik. Alsjullie beiden op hetzelfe adres wonen is het lastiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kan het via haar aansprakelijkheids verzekering regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je moeder de Ipad bekeek terwijl jij erbij stond te kijken, dan is het ""opzicht"" en wordt het niet vergoed. Was ze bij jou thuis aan het stoffen en dergelijke, dan is het ook opzicht. Maar liep ze per ongeluk, bij jou op bezoek zijnde langs een kastje en stootte het ding eraf, dan is het een onrechtmatige daad.
Maar om het helemaal zeker te weten, neem contact op met je eigen verzekeringsagent, die zal je adviseren hoe je het beste kunt handelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan je moeder aansprakelijk stellen. Immers je kan iedereen aansprakelijk stellen. Maar dan komt de volgende vraag: "betaalt jouw moeder?" Zij kan uit eigen zak betalen of een beroep doen op haar wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. In dat laatste geval moet dan bezien worden of de verzekering die schade dekt. Goedkope verzekeringen dekken weinig en duurdere verzekeringen dekken veel. Maar dan komt ook nog de laatste vraag. Wat is het eigen risico? En ik zou om alle gezeur te voorkomen daarmee beginnen. Als het eigen risico € 100 is en de schade is € 90 dan zal je moeder het toch uit eigen zak moeten betalen. (Ik denk dat misschien niet het scherm maar de glasplaat ervoor kapot is en die reparatie kost ca,. 90 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je kan haar gewoon aansprakelijk stellen.
Als het goed is heeft je moeder hier een wa verzekering voor lopen.
Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om je ouders aansprakelijk te stellen voor eventuele geleden schade.
Wie weet wat jij als kind wel niet hebt aangericht ;)

Maar dat terzijde, je kan gewoon je moeder aansprakelijk stellen.
Wat ook een optie kan zijn is dat je hem laat repareren en dat je moeder de kosten op zich neemt, scheelt een hoop administratieve rompslomp.
Dat laatste gaat natuurlijk alleen op als de middelen ( geld ) er voor zijn/is.