Een swappartitie gebruikt Linux om stukken geheugen tijdelijk te plaatsen en terug te halen. Als linux wordt geïnstalleerd is dat al geregeld anders wil Linux niet draaien. In wat voor context wil je alsnog de partitie aanmaken/aanpassen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is dat onjuist. Linux draait wel zonder swap-partitie, alleen de prestaties kunnen lager uitvallen. Je kunt bijvoorbeeld prima Linux van een CD of DVD draaien. Ik ken zelfs voorbeelden van Linux geinstalleerd op een ROM-chip. Aangezien dit allemaal read-only media zijn is het niet mogelijk een swap-partitie te maken. Wat ik me afvraag is: waarom wil de vraagsteller een linux swap-partitie maken op een SD-kaart?