Opsporen gestolen telefoon mogelijk met IMEI?

Hoi,

Tijdens een avondje stappen is mijn telefoon gestolen en ik vroeg mij af of de politie mij kan helpen op de telefoon op te sporen met enkel de IMEI code. Ik heb namelijk geen tracking software geinstalleerd/geactiveerd. Denken jullie dat het reeel is dat de politie mij verder kan helpen om te telefoon terug te krijgen of moet ik er van uit gaan dat ze daar niet te moeite in gaan steken en ik mijn telefoon niet terug krijg.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Mvg,
Frans

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor telefoon was het? Als het een Android-telefoon was kun je hem vaak nog achterhalen als je account nog actief is: https://www.google.com/android/devicemanager

Antwoorden (1)

Ja dat kan en nee dat gaan ze niet doen de kosten zijn veel meer dan je telefoon waard is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah balen! Ja ik las ook op meerdere fora dat de politie er eigenlijk niks mee doet. Heb je er zelf ervaring mee trouwens of weet je dit van horen en zeggen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen ervaring maar weet wat er mogelijk is maar weet ook dat er teveel uren in gaan zitten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb bij een telecomprovider gewerkt. Het is niet zo dat de kosten hoger zijn dan die van het toestel, maar wel te hoog om dit iedere keer te gaan doen. Ze doen het dus alleen wanneer er sprake is van fraude en de provider het dus vraagt (denk aan iemand waarvan het vermoeden bestaat dat deze misbruik maakt van zijn telefoonverzekering bijv.).
capthavoc
8 jaar geleden
Wijze les dus, zet je tracking software icloud aan
Deze kan in de meeste gevallen de telefoon waardeloos maken voor de dief of diegene die de telefoon koop van die dief.
Meestal krijg je daarmee je telefoon niet terug
helaas.
Maar als deze niet meer bruikbaar is dan heb je kans dat hij soms uiteindelijk zijn weg terug vindt Maar je moet in elk geval altijd aangifte doen !!
Anders krijg je van de (eventuele) verzekering niets terug.