wat is er ingebouwd tussen de camera en flits (iphone6)?

Ik heb mezelf altijd afgevraagd wat die kleine detail achteraan tussen de camera en flits is? Op iphone 4 was die er niet maar vanaf iphone 5 staat het ingebouwd ik weet dat het zomaar een kleine detail is maar het staat wel ergens voor. Weet iemand me zeggen wat dat is? Alvast dank
(Zie foto achterkant van iphone bovenaan tussen camera en flits)

Toegevoegd na 1 minuut:
Kon foto niet opzetten. Maar waarschijnlijk ben ik duidelijk over wat ik het heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is een microfoon :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En voor wat dient dat ? Want het is achteraan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het filmen, dan krijg je meer gericht geluid, aan de achterkant kan het de richting van het filmen beter opnemen, ook krijg je op deze manier niet van die ouderwetse geluidsopnamen, waar je bijvoorbeeld alleen in je linker oordopje of linker speaker geluid hoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tijdes het bellen wordt het geluid dat door die microfoon binnenkomt 'weggefilterd' uit het geluid dat door de microfoon bij je mond binnenkomt. Je hebt dus minder last van omgevingsgeluid en bent beter te verstaan aan de andere kant.