Is het beter om je programma's op iPhone te sluiten? En waarom

Door middel van dubbelclick op homebutton en - intoetsen. Ik doe dit zelden maar merk geen verschil nadat ik dit heb gedaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is beter voor je accu, anders blijven ze op de achtergrond nog draaien.
Door alles af te sluiten gaat de accu langer mee.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is terecht ritsuka.
Dat er meerdere programma's tegelijk draaien op een iphone is een fabeltje. De programma's die op deze manier nog open staan op de achtergrond doen niets, ze blijven alleen open staan op dezelfde status als dat je ze hebt afgesloten. Maar ze doen niets.
Ik hoop dat jij de min hieronder niet gegeven hebt?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, ik weet alleen van mijn iPad dat de batterij in een nacht leeg was, omdat ik een spelletje open had staan op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan werkt een ipad misschien anders dan een iphone, waar de vraag over gaat? Bij een iphone kan dat namelijk niet. Het enige dat kan draaien op de achtergrond is een stream, zoals bijvoorbeeld van een radiozender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je spelletje niet hebt afgesloten, kan hij hebben doorgedraaid. Maar als hij dicht was, dus op je thuisscherm, kan het spel geen energie hebben verbruikt, want het draaide niet. Dit is wat iOS onderscheidt van Android e.a.
Nee, de programma's draaien niet echt op de achtergrond: ze worden stilgezet. Dus het geeft geen zin om ze uit te zetten.

Toegevoegd na 2 uur:
Ze draaien niet in de achtergrond, dus ze nemen ook geen energie in beslag. Enige uitzondering hierop is het Mail programma dat mailtjes ophaalt van tijd tot tijd (als je dat hebt ingesteld).

Wel wordt hun status opgeslagen, zodat bij de volgende keer, je meteen verder kunt. Maar er is dus geen achtergrondactiviteit die je batterij opslurpt. Zeker niet bij programma's uit de App Store; dat kan technisch gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze draaien niet op de achtergrond. Maar het heeft wel zin om ze af te sluiten om weer een "schone opstart" te bewerkstelligen idd.
Dus ik trek die -1 even gelijk met een + ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit nooit af en bij draw begint hij altijd opnieuw.
Ik merk ook niet dat hij sneller wordt of langer mee gaat als ik wel afsluit.
Destijds zeiden ze dat een iphone maar 1 ding tegelijk kon.
En dubbel afsluiten lijkt me onzinnig. Als ik een programm weg klik ga ik ervan uit dat ik hrm uit heb gezey. Beetje onzinnig dat je dan nog 2x home moet klikken en dan weer op t program om t uit te zetten.
Lijkt me niet dat apple zoiets onzinnigs maakt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Applicaties draaien niet in de achtergrond, punt. Dus ze nemen ook geen energie in beslag. Wel wordt hun status opgeslagen, zodat bij de volgende keer, je meteen verder kunt. Maar er is dus geen achtergrondactiviteit die je batterij opslurpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine, het is de keus aan degene die de app maken, om die zo te maken dat een bepaalde status wordt opgeslagen, zodat als je het programma opent, je weer hetzelfde te zien krijgt als wanneer je het afsluit. Dat is inderdaad niet zo bij alle apps, maar dat kan apple natuurlijk niet weten op het moment dat ze daar deze functionaliteit hebben gemaakt.
Apple geeft zelf aan dat het geen verschil maakt of er Apps, in welke hoeveelheid dan ook, openstaan of niet open staan.

Uit eigen ervaringen blijkt dat het ook wel zo is. Op dit moment heb ik minimaal 40 Apps openstaan en de batterij gaat niet sneller leeg dan normaal.