Hoe schakel je het sluitgeluid (shuttle sound) uit van de camera op een Samsung Galaxy S4?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dat kan niet zonder jailbreak

Antwoorden (2)

Dit kun je niet uitzetten omdat het simpelweg niet mag ivm privacy oftewel het stiekem maken van foto's/video's.

Volgens mij maakt hij geen geluid als je je telefoon op stil hebt staan.
En anders kun je in je playstore diverse camera's downloaden, waar je deze opties wel zelf kunt invullen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet standaard op de S4. Controleer je instellingen of het daar bij staat. Wat je wel kan doen is het geluid uitzetten als je fotografeert, of een foto maken als je een video opneemt. Beide niet ideaal... Je kan ook een andere camera app downloaden, of een app die je allerlei acties op je telefoon laat automatiseren, dus bv als je je camra aanzet dan gaat je geluid automatisch op stil. In de bron is een link naar een artikel dat ook nog aangeeft dat je Samsung kan "rooten", zodat je het geluid-bestandje uit de map kan halen waar de geluiden in opgeslagen zitten.