Wat houd het in als je een Android apparaat root en wat zijn de gevolgen als het misgaat?

Samsung Galaxy Young

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het rooten van je android houd in dat je de bestanden van de mobiel opener maakt. hiermee kun je dus meer apps gebruiken en custom roms instaleren (custom roms maken je mobiel sneller, voegen extra functies toe en nog wat). De kans dat er iets mee gebeurd is bijna minimaal maar er bestaat een hele kleine kans dat die het niet meer doet (verzekering dekt dit niet omdat je hem hebt geroot)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Root = Wortel (denk aan de wortels van een boom).

In dit geval heb je het eigenlijk over "root acces" verkrijgen. Dus toegang tot de wortel/de bron van het apparaat verkrijgen. Als je dat eenmaal hebt, heb je de vrije keus om te doen en laten met het apparaat wat je maar wil. Zodra je het apparaat aan zet worden de root commando's uitgevoerd, welke naar eigen hand gezet kunnen worden. Nu is het dus mogelijk om aangepaste roms te laden. Je bent zo dus niet meer beperkt door de software die normaal gesproken altijd geladen wordt dmv de root en de beperkingen die wellicht op die software rusten.