Mijn telefoon zegt bij bijna elke app dat ie "steeds stopt". Wat moet ik doen?

Zoals de vraag al zegt. Er zijn een paar (ik denk) willekeurige apps die het wel doen maar voor de rest sluit ie alles meteen af en krijg ik een melding dat de app is gestopt.

Omdat Play Store het ook niet doet (android telefoon) kan ik de apps niet verwijderen en downloaden. Ik heb wel via internet een .apk bestand van Whatsapp gedownload en die doet het nu weer. Maar dit kan ik natuurlijk niet bij "Contacten" of "Telefoon" doen. Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 10 uur:
Telefoon: Wileyfox Spark + met Android 7

Toegevoegd na 10 uur:
Hij is up to date trouwens, er zijn geen updates beschikbaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hallo, ik heb een aantal tips voor je. In de eerste instantie zou ik onderzoeken of dit ligt aan een wijziging van een 'verkeerde' bron van je appdata. Je gaat hiervoor naar de instellingen van je telefoon, daarna naar applicaties en kies een app dat niet werkt. Verwijder vervolgens de appdata van de app. Een nadeel is dat je je instellingen van die app kwijtbent, je zou zo bijvoorbeeld opnieuw moeten inloggen. Dientengevolge kan deze app weer foutloos opstarten en werken. Als er nog steeds apps aanwezig zijn die niet werken, zijn dit in de meeste gevallen geïnstalleerde apps. Deze kunnen we herinstalleren via de Play store. Hiervoor moeten we eerst de Play store weer laten werken. Start de Play store niet op, ondanks het verwijderen van appdata, raad ik je aan het derde advies te lezen. Start de Play store wel op, maar toont het geen informatie en geeft het foutmeldingen terplaatse, zou ik je aanraden te onderzoeken of dit ligt aan het e-mailadres waarmee je bent aangemeld. Dit kun je doen door een account toe te voegen en te kijken of de Play store wel werkt op dat account. Je gaat hiervoor naar de telefooninstellingen > accounts > account toevoegen. Hiervoor gaat de voorkeur naar een google-account. Een mailadres is gemakkelijk en ter plaatse aan te maken. Open de Playstore, en wissel van account bovenaan het menu van de Playstore. Als deze werkt, kun je de niet-werkende apps herinstalleren om de juiste appdata te verkrijgen. Als deze bovenstaande tips niet werken, raad ik je aan de telefoon volledig te resetten. Dit kun je doen door de telefoon in de fabrieksinstellingen te zetten in de instellingen van je telefoon. In veel gevallen werkt de telefoon weer foutloos en is bovendien nog sneller geworden. Ik kan mij voorstellen dat je bepaalde gegevens wilt bewaren, zoals whatsappgesprekken of foto's en video's. Deze zijn eenvoudig na het resetten te herstellen. Je kunt mij hiervoor aanspreken of simpelweg opzoeken op het web, maar het gaat erom dat je de bestanden op je computer kan zetten en later weer naar je telefoon kunt verplaatsen. Veel succes! Ik hoop dat ik je heb geholpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100