Werkt Android ook met locale contacten?

Of worden de contacten altijd gesynchroniseerd met het google/gmail account?

Ik zit te kijken naar Android, maar wil absoluut niet dat mijn contacten op het internet komen te staan. Ook niet op een zeer beveiligde plek. Ik wil mijn contacten puur op het toestel en op de computer thuis laten.
Is dat mogelijk met een Android besturingssysteem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja. Dat is mogelijk. In het synchronisatiecentrum van android kun je aangeven wat gesynchroniseerd moet worden. Dan kun je gmail bijvoorbeeld uitzetten. Bij de contactenapplicatie kun je aangeven wat je wil zien. Je google contacten en/of je lokale contacten. Ook contacten die alleen op je sim staan kun je erbij zetten. Dus alles is nog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan je dan ook synchroniseren met een gewone PC?
Ik wil natuurlijk wel op 2 plekken de contacten hebben en zeker als backup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Je ziet in de weergaveopties voor contacten ook je synchronisatieprogramma staan. Bij mij is dat dan bijvoorbeeld LG PC Suite.