Mag je mobiel verkopen in dit geval?

Ik heb een iPhone 4s gekocht met een abonnement, echter is deze nog niet afgelopen. Ik ben niet tevreden met mijn iPhone en zou na verkoop een aneroid toestel willen. Maar mag ik hem wel verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik kan gewoon niet echt goed omgaan met een iPhone, hij luistert niet naar wat ik wil, en ik hou van design en aanpassen (software)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En proxner jij hebt een iPhone in bezit gehad? Wat is dat voor rare praat het is kwalitatief het beste wat er te koop is doet het tenminste nog perfect ook na langere tijd, 3 jaar in bezit gehad m'n vorige iPhone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan gewoon niet goed omgaan met een iPhone, mijn mankement ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe je goed van een iphone over stappen naar een android
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel op dat je nieuwe toestel niet gesimlockt is!!!!
Anders kan je alsnog niet verder met je abonnement en word je simkaart geweigerd door je nieuwe toestel.

Antwoorden (3)

Ja hoor ; je mag hem verkopen, weggeven of zelfs weggooien, dat is aan jou.

Je moet alleen nog WEL voor de rest van de looptijd (meestal een jaar of twee) het abonnement betalen, want dat is feitelijk de 'afbetaling' van je toestel. Die kosten kom je niet onderuit, en verdwijnen ook niet als je het toestel niet meer hebt.

Je kunt proberen het toestel met abonnement en al te verkopen, of eerst het abonnement afkopen bij de winkel waar je hem vandaan hebt. En dat zijn in de regel prijzige abonnementen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké dank u wel! Ik wil hem alleen verkopen, het abonnement wil ik houden dus dat is mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het abonnement is vermoedelijk verbonden met de simkaart / het nummer, dus als je dat in een ander toestel transplanteert, moet dat inderdaad geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen heeft helemaal gelijk :) ik heb hetzelfde gedaan zonder problemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog even de vraag of toestel en sim gesimlockt zijn.
Zo ja: dan heeft de koper mogelijk een probleem.
Zo nee: dan houdt niets je tegen.
Ja dit kan gewoon, je telefoon zal waarschijnlijk ook simlock vrij zijn. Vaak kun je al 1-2 maanden van te voren een nieuwe telefoon uitzoeken bij een 2-jarig abonnement. Aangezien je het over een iphone 4s hebt zal deze nog niet zo oud zijn en dit niet van toepassing is voor jou. Verkoop je iphone voor een goede prijs en koop een simlockvrije Samsung galaxy S2 / note of HTC Evo 3d is ook leuk. Succes met je overstap;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, maar je moet je abonnement wel betalen.

je kunt natuurlijk je iPhone verkopen voor bijv. 400/500 euro + ... euro voor het abonnement, als de koper ook van het abonnement gebruik gaat maken.

Anders kun je het simkaartje in je nieuwe telefoon stoppen