Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik als ik mijn Android Telefoon root?

Een zo simpel mogelijk antwoord aub.
Ik heb een Galaxy Young

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door het rooten van je Android kun je het maximale uit je smartphone halen. Extra snelheid, een langere batterijduur en meer aan te passen instellingen zijn de grootste voordelen van deze truc. Je krijgt ook toegang tot tethering, meer uitgebreide backup-mogelijkheden, extra thema’s en interfacetweaks. Die laatstgenoemde zijn zo goed, dat ik niet begrijp dat ze niet standaard in Android zijn opgenomen. Goede informatie over rooten krijgen kan weleens moeilijk zijn, aangezien veel sites onzin verspreiden. Tijd om de grootste misverstanden uit de wereld te helpen.

Vraag: Is het de moeite waard?

Ja. Als ik naar mezelf kijk, heb ik er niet alleen een snellere, maar ook betere telefoon aan overgehouden met allerlei nieuwe functionaliteit, waaronder draadloos tetheren en widgets in mijn notificatiebalk. Rooten hoeft geen ingewikkeld, langdradig proces te zijn. De complexiteit hangt af van jouw specifieke situatie. Zodra je jou telefoon geroot hebt, kun je nieuwe applicaties installeren (vaak al vanuit de Android Market) die de voordelen van de nieuw verworven mogelijkheden van je smartphone direct benutten. Wil je custom ROM’s – aangepaste besturingssystemen – gaan gebruiken, dan is dat een stuk moeilijker (en zul je ook de inhoud van je telefoon moeten wissen), maar zelfs dat is de moeite waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een geroot Android toestel kan je apps draaien welke superuser-toegang nodig hebben.

Zo kan je bijvoorbeeld "AdFree Android" installeren en gebruiken. Deze zorgt voor een reclame-arm toestel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding