hoe draai je een filmpje een kwartslag?

Ik heb een filmpje overdwars opgenomen met mijn iphone. Hoe kan ik hem draaien zodat ik hem gewoon kan zien op de computer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Even Googelen en je vindt onderstaand antwoord. Het is volgens mij ook wel vaker gevraagd hier.

Klik rechts op je te roteren filmpje.
Kies openen met --> Windows Movie Maker
Wis de foutmelding.
Kies File: import to collections.
Kies je te roteren filmpje. (Je moet weten waar hij op je computer staat.)
Sleep je filmpje van het "Collection"-veld naar het "Video"-veld.
Kies Tools --> video-effect
Sleep het icoon "rotate 90" naar je fimpje in het videoveld
(Misschien heb je "rotate 270" nodig)
File --> save movie file
Kies Mijn Computer; Next
Kies een herkenbare naam, anders dan de oorspronkelijke naam; Next
Kies "Beste Quality" Next
Vinkje weghalen. Finish

Moviemaker is gratis te downloaden : http://explore.live.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan heel goed met VirtualDub, zie http://www.virtualdub.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Adobe Premiere kan je je film in elke gewenste positie roteren. Ik weet niet of dit in Windows Moviemaker kan.
In het ergste geval kan je altijd je beeldscherm een kwartslag draaien, .-)