Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebruikt WhatsApp ook internet als er geen berichtje word verstuurd/ontvangen. Zo ja, Iemand enig idee hoeveel?

Ik weet dat het versturen ontvangen 'data' kost. Maar dat is zo minimaal. Mijn vraag is omdat het een messengerprogramma is dat constant zoekt of er berichten voor je 'zijn'. Hoeveel verbruikt dat. Kan iemand dit uitdrukken in mb/maand onbeperkt WhatsApp aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Whatsapp gebruikt net als alle andere applicaties die 'notificaties' ontvangen, continue een beetje data. Afhankelijk van jouw provider [en applicatie] zal jouw telefoon 1 maal per x minuten [dat verschilt van 1 min tot 29 minuten] contact opnemen om te kijken of er nog iets te melden/halen valt.
Ook zal er [afhankelijk van provider & applicatie] verkeer 'de andere kant op' zijn, dus naar jouw telefoon toe.
Hoeveel data dat totaal is verschilt, je raad het al, van jouw provider en applicatie :)
Als jij de hoeveelheid data voor het ontvangen en versturen "minimaal" vindt, dan is ook het data gebruikt om te pollen minimaal. Je zult geen concrete antwoorden kunnen krijgen op je vraag aangezien er te veel variabelen zijn [instellingen aan je providers kant, de applicatie en zelfs de versie van de applicatie].
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat ook bij de applicatie in te stellen om hoeveel tijd hij refreshed? Kan het dat er ook een verschil zit tussen Android en iOS?
Ik heb namelijk er het een en ander over gelezen en sommige mensen laten hem continue aan en verbruiken 35 Mb maandelijk
Anderen beweren stukken meer te gebruiken.
Maar ik zocht eigenlijk ook naar mensen die zelf WhatsApp gebruiken en hoeveel ze maandelijks aan data kwijt zijn.
Alvast Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er is inderdaad ook nog verschil bij ios en android. En nee, er is in de applicatie niets aan in te stellen...
Veel variabelen, weinig invloed :)
Nee, alleen als je berichtjes ontvangt of verstuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding