hoe stel ik mijn telefoon zo in dat ik hem kan besturen op mijn computer?

ik heb een android telefoon versie 2.3.3. het is een htc desire z
waarom mijn telefoon dit zegt weet ik niet maar het is een htc sense 2.1 ... (weet 100% zeker dat het een desire z is!)

ik wil mijn telefoon kunnen bedienen op mijn computer
ik weet dat dit kan want ik heb verschillende dingen geprobeerd en tutorials doorgelopen maar het is toch moeilijker dan ik dacht. ook blijkt uit mijn testen dat ik mijn telefoon moet rooten? ik heb hier nogal slechte ervaring mee… ik had dit ooit gedaan op mijn tablet (hopeloos tomtec geval anyway) maar die kon ik gelijk weggooien.. dus ben een beetje bang om mijn telefoon te gaan rooten, omdat er toch wel een waarde voor mij aan vast zit.

dus vroeg ik mij is er geen andere mogelijkheid om mijn telefoon te kunnen bedienen via mijn computer?

Mocht ik mijn telefoon alsnog moeten rooten, heeft iemand dan voor mij een nederlandse tutorial… want van die engelse sites snap ik er nog de barste van…

bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je telefoon is inderdaad een HTC Desire Z, en het besturingssysteem dat op je telefoon geïnstalleerd is is Android. HTC Sense is weer het uiterlijk dat HTC eroverheen heeft gegooid om het naar hun idee mooi en functioneel te maken.

Om vanaf je computer je telefoon te bedienen zijn er meerdere mogelijkheden. Zo is er de site van HTC Sense waarbij je vanaf de computer gesprekken kan doorschakelen, berichten kan doorsturen maar waar je ook je telefoon kan blokkeren.
Maar er zijn ook verschillende apps, ik (HTC Sensation) gebruik zelf AirDroid en ben er tevreden mee. Deze app kan veel maar dat moet je maar even rustig op de site bekijken.

Over rooten, daar heb ik geen ervaring mee dus daar ga ik geen advies over geven.