iemand uit Algerije sms mij, maar het komt niet aan ?

Als ik sms komt mijn sms wel aan, maar als hij mij terug smst krijg ik het niet binnen ? Weet iemand hoe dit kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heeft die persoon wel 0031 voor jouw telefoonnummer gezet en dan de 0 van 06 weggelaten? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te kunnen ontvangen uit een bepaald land zijn 2 dingen noodzakelijk:
1. Je mobiele operator moet roaming met Algerije ondersteunen. Je kan dus even bellen met je telecombedrijf of je zowel sms kan sturen als ontvangen van/naar in/uit Algerije.
2. De verstuurder moet het nummer in het adresboek zetten als +31 (0031 werkt vaak maar niet altijd) Er zijn namelijk landen waar ze voor een internationale code niet 00 gebruike maar bijvoorbeeld 06 (Maleisie) of 1 (verenigde staten/Canada) Mijn ervaring is dat +31 altijd werkt.
Ik heb kennissen in Mauritius en met Vodafone kon ik wel versturen maar niet ontvangen uit Mauritius, na overstap naar T-mobile had ik geen enkel probleem meer. Probeer ook eens een telefoon met prepaid kaart van een andere operator dan die je al gebruikt.