Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iemand uit Algerije sms mij, maar het komt niet aan ?

Als ik sms komt mijn sms wel aan, maar als hij mij terug smst krijg ik het niet binnen ? Weet iemand hoe dit kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
539

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heeft die persoon wel 0031 voor jouw telefoonnummer gezet en dan de 0 van 06 weggelaten? ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te kunnen ontvangen uit een bepaald land zijn 2 dingen noodzakelijk:
1. Je mobiele operator moet roaming met Algerije ondersteunen. Je kan dus even bellen met je telecombedrijf of je zowel sms kan sturen als ontvangen van/naar in/uit Algerije.
2. De verstuurder moet het nummer in het adresboek zetten als +31 (0031 werkt vaak maar niet altijd) Er zijn namelijk landen waar ze voor een internationale code niet 00 gebruike maar bijvoorbeeld 06 (Maleisie) of 1 (verenigde staten/Canada) Mijn ervaring is dat +31 altijd werkt.
Ik heb kennissen in Mauritius en met Vodafone kon ik wel versturen maar niet ontvangen uit Mauritius, na overstap naar T-mobile had ik geen enkel probleem meer. Probeer ook eens een telefoon met prepaid kaart van een andere operator dan die je al gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding