Kun je een IPad op de TV aansluiten ?

Direct gaat dat niet maar is er misschien een tussen apparaat in de handel die dat mogelijk maakt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bovenstaande personen geven wel antwoord, maar ik wil graag e.e.a. verduidelijken. Er zijn inderdaad tenminste 2 verschillende manieren om je iPad aan te sluiten op een TV. Bij de door mij gegeven voorbeelden ga ik er vanuit dat de TV beschikt over een een HDMI ingang:

1) Je kunt je iPad rechtstreeks op TV aansluiten. Je hebt dan 2 kabels nodig. De eerste kabel is eigenlijk een kleine omzetter die direct wordt aangesloten op de brede iPad-uitgang (ene kant van het kleine kabeltje) en deze omzet in een HDMI-uitgang (andere kant van het kleine kabeltje). Vervolgens heb je een langere HDMI kabel nodig om het geheel op TV aan te sluiten (van de HDMI-uitgang van het kleine kabeltje naar de TV). Je hebt dus niet perse een iPad dock nodig, maar het kan wel.

Deze oplossing (zonder dock) is hier te zien: http://www.apple.com/ipad/features/mirroring.html

2) Je kunt een Apple TV kopen en deze aansluiten op je TV via een HDMI kabel. Je moet je iPad via Airplay verbinding laten maken met de Apple TV en die geeft het signaal dan door via de HDMI kabel naar je TV. Airplay maakt standaard onderdeel uit van het besturingssysteem van je iPad.

Deze oplossing is hier te zien (de Apple TV lijkt hier draadloos met de TV te zijn verbonden, maar dat is niet zo, zoals gemeld moet hij zijn aangesloten via een HDMI kabel):
http://www.apple.com/ipad/features/airplay.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor verbindingen via andere ingangen dan HDMI, kun je hier aanwijzigingen vinden:

http://www.tipb.com/2011/03/08/daily-tip-connect-iphone-ipad-ipod-tv/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (2)

Via AppleTV of via een Dock->HDMI kabel converter die je kan kopen bij elke Apple-VerkoopPunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Installeer airplay
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geen airplay en het werkt. Heb wel wifi op mijn tv.