Dat komt van bakeliet dat oorspronkelijk werd gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leo_Baekeland
"Fashion
In Western fashion, black is considered stylish, sexy, elegant and powerful.
The colloquialism "X is the new black" is a reference to the latest trend or fad that is considered a wardrobe basic for the duration of the trend, on the basis that black is always fashionable."

Zwart is zogezegd stylish en elegant. Niet alleen nu, maar altijd. Zwart is "always fashionable".

Bijkomend voordeel is naar mijn idee dat het niet snel zichtbaar vies is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwart is makkelijk en mooi. Telefoons zijn meestal (deels) van plastic, plastic verkleurd snel als het een lichte kleur heeft dus dat is onhandig. Zwart past ook bijna overal bij dus dat is ook een voordeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een nette en neutrale kleur, ook zie je krasjes minder snel dan bijvoorbeeld op een paarse telefoon.