Homeknop iPod touch 4g kapot, help?!

Ik heb mijn iPod touch 4 nu net langer dan één jaar, dus waarschijnlijk geen garantie meer.. nu deed het 'homeknopje' al een tijdje behoorlijk stom, maar met slaan op de achterkant werd dat meestal wel verholpen. nu doet hij het helaas helemaal niet meer, hoewel er voor de rest niet echt iets is voorgevallen. Iemand een oplossing hoe mijn iPod weer levend wordt? alsjeblieft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

ga naar de winkel waar je hem gekocht hebt ik had dat met mijn iphone 3g en ging naar t-mobile en die hollen mij verder

Toegevoegd na 27 seconden:
oja het is best zeldzaam dat dit gebeurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teruggaan naar de winkel waar je je iPod hb gekocht. Daar kunnen ze je probleem verhelpen, eventueel tegen bijkomende kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de Apple Care Center zou het zelfs een virus zijn, wat onmogelijk zou lijken.
Kijk op bron, onder alias "davisdiego".

Heel veel succes en rot voor je, maar je kan leren van anderen, je bent zeker niet de enige namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo ,

Het is inderdaad handig om naar een winkel te gaan.
Zelf kun je wel proberen om je ipod uit elkaar te halen , maar er dan is het risico er natuurlijk dat het mis gaat.

Wel heb ik een oplossing voor een gejailbreakte ipod.
Je kunt dan via cydia 'activator' downloaden en zo
in plaats van het home button knopje in hoeven te drukken bijvoorbeeld door te schudden in het hoofdmenu komen.
Zo kun je je ipod wel goed gebruiken voordat je naar de winkel gaat.

Dit is de link naar het filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=PuGu4ZrwgBA&feature=related

succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig las ik hier laatst iets over op iphoneclub.nl. Als het probleem softwarematig is zou je het met een "trucje" op kunnen lossen, als het mechanisch is... Tja dan moet je het laten repareren! Het trucje was de home butten volgens mij een paar keer indrukken als je iets startte. Maar zoals ik al zei heb ik t een tijdje gelezen op die site, dus moet je het daar even proberen terug te vinden. Het was iig de tip van de dag op die site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een aantal handige tips:
1. Je kan de ipod in een zakje rijst leggen zodat het rijst het vuil eruit haalt.
2. Laat een dagje een papiertje op de homeknop liggen dat absorbeert ook het vuil.
3. Haal de ipod voorzichtig open en kijk of er misschien uits kapot is binnenin de ipod, je kan ook tutorials vinden op bijvoorbeeld google of youtube voor dit gebruik.
4. Ga ermee naar een winkel waar ze mobiele telefoons en ipod's reparen, het kost wel heel veel geld maar je krijgt er wel wat voor terug.

Ik hoop dat je met één van mijn tips iets kan berijken, alvast succes met het repareren van je Homeknop voor je iPod touch 4g
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn geval was er iets mis met de aansluiting voor muziek, deze heb ik naar de icentre gebracht waar ik hem vandaan had, en ik zat toen 3 dagen over de garantie heen. Ze zeiden daar al omdat ik hem daar had gekocht nog coulant konden zijn over de garantie. Ik heb nu gewoon een gloednieuwe ipod gekregen, en ik hoefde de kosten van 531euro niet te betalen! Dus je kan het beste meteen vandaag naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht en vragen of ze toch nog je ipod onder garantie kunnen repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
531???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd, gelukkig hoefde ik het niet te betalen
Probeer je homeknop eens opnieuw te kalibreren.
Dat kan door eerst lang je powerknop (de bovenste) lang in te drukken tot je het "zet uit" schuifje ziet.
Druk dan lang op je homeknop tot je je homescreen weer ziet.

Je homescreen is dan opnieuw gekalibreerd.