kan ik mijn telefoon met een accu van 3,7 volt opladen met een tomtom oplader met een output van 5 v en 1,2 ampere?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Vrijwel alle telefoons worden tegenwoordig met 5 V geladen, de laadelektronica die de spanning van de accu in de gaten houdt zit in de telefoon zelf.
Als het stekkertje past dan kun je er veilig van uit gaan dat de lader geschikt is.
De meeste telefoons hebben tegenwoordig een mini USB aansluiting, daarop is de genormaliseerde voedingsspanning 5 V.
De stroom van 1,2 A is het maximum dat de lader kan leveren, de telefoon bepaalt zelf hoeveel stroom er werkelijk getrokken wordt.