Hoe kan het dat een app veel meer MB inneemt op telefoon dan aangegeven wordt?

Zoals velen problemen met te weinig intern geheugen en daarom moet ik toch apps deleten. Vanwege weinig ruimte ga je rekenen welke apps er nog bij zouden kunnen, maar de apps nemen meestal veel meer ruimte in dan gezegd wordt op Android market.

Voorbeelden:
- EHBO van Rode Kruis zou 1,68MB moeten zijn maar eenmaal geinstalleerd is deze 2,07MB
- Rabo Telebankieren is niet 0,46MB, maar 0,84MB
- HA! van gemeente Harderwijk is niet 1,51MB, maar 2,88MB

Hoe kan dat?

En waarom zou VI app (22MB) nou niet op de SD kaart kunnen? Het ondersteunt niet echt toepassingen mbt het draaiend houden van de telefoon ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De apps zelf zijn misschien wel bijv 1,68MB. Maar vaak komen hier nog gegevens bij om het gebruik van de app sneller te maken. De app slaat gegevens op hoe jij gebruikt maakt van de app en misschien wel login gegevens e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord op je laatste vraag:

"En waarom zou VI app (22MB) nou niet op de SD kaart kunnen? Het ondersteunt niet echt toepassingen mbt het draaiend houden van de telefoon ofzo."

Dat komt omdat sommige programma's gebruik maken van een bepaalde alert service. Denk aan bijvoorbeeld buienradar. Die staat voor het oog altijd uit, maar draait op de achtergrond en geeft een melding weer in de bovenste balk wanneer er een bui aan dreigt te komen die voldoet aan jouw opgegeven criteria.

In dit geval kan je hem niet over plaatsen naar de SD kaart