kost het (veel) geld om een draadloos netwerk in te schakelen voor een htc wildfire s

Je kan bij een htc wildfire s een draadloze WiFi hotspot inschakelen maar kost dit geld? Ik heb een internet abonnement van t-mobile. Kost het dan geld om het te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wifi gebruiken kost geen geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van of je een abbonement hebt of beltegoed. Het aantal mb's internet dat je 'verbruikt' wordt in rekenig gebracht. Je hebt ook abbonementen met onbeperkt internet, dan betaal je alleen de vaste prijs per periode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Wifi gebruikt gaat er geen tegoed van je telefoonabonnement af.

Een verbinding met een Wifi-netwerk is meestal beveiligd met een wachtwoord van de eigenaar van het netwerk.

Als je het wachtwoord weet dan kun je gratis internetten, als het Wifi-netwerk tenminste aangesloten is op het internet. (sommige Wifi-netwerken dienen alleen maar om lokaal apparatuur met elkaar te verbinden!)

Met een hotspot van bijvoorbeeld KPN kun je ook internetten, je moet daar wel betalen om een wachtwoord
voor bepaalde tijd te krijgen.

In veel hotels en restaurants zijn ook Wifi-netwerken voor de klanten, als je bij de receptie of achter de bar vraagt dan geven ze je een wachtwoord, soms betaald, vaak gratis.

Wifi is dus vaak gratis, soms betaald, je betaalt echter niet uit je bundel, maar aan de eigenaar van het plaatselijke Wifi-netwerk.

Pas wel op dat als de Wifi-verbinding verbroken wordt jouw telefoon waarschijnlijk verder probeert te contact te zoeken met het internet via jouw data-bundel van T-mobile, dan gaat het dus wél ineens geld kosten!

Toegevoegd na 13 uur:
Naar aanleiding van de reactie: als je de GSM zélf als hotspot wilt laten functioneren dan zal iedereen die via deze hotspot internet gaat gebruiken dat via jouw databundel doen.
Op die manier gaat het dus zeker geld kosten zodra er meer dataverkeer geweest is dan de bundel toelaat.
Als het voor het aansluiten van 1 computer gaat dan is het eenvoudiger om een kabeltje te gebruiken en de GSM als een soort van dongel te gebruiken, maar ook dan gaat het kosten als je teveel data gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist het feit dat ik een draadloze WiFi hotspot wil maken met mijn telefoon kost dit geld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het kost geld? Hoeveel? Of is het onder een bepaalde MB gratis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel geld het kost hangt af van jouw abonnement.
Als je een Internetbundel hebt dan betaal je al voor het vaste deel, alles wat er boven op komt wordt berekend volgens de voorwaarden van jouw abonnement.
Alleen het instellen op zich kost niets, het gaat om het gebruik.
Het maakt daarbij niet uit of je het internet op jouw telefoon zelf of op de op de hotspot aangesloten apparatuur gebruikt, uitsluitend de hoeveelheid data is van belang.
Als je een "onbeperkte" internet bundel op jouw abonnement hebt dan zal in de praktijk bij overschrijding van een bepaalde hoeveelheid data per maand de maximaal te behalen snelheid van het internet drastisch beperkt worden.
(fair use policy)
Bedenk dat je op jouw mobieltje meestal compacte mobiele sites zult bezoeken, terwijl je op een computer sneller geneigd bent om veel "zwaardere" sites te bezoeken, die veel dataverkeer kosten.