ik heb nu een paar dagen een samsung galaxy s2 en hij doet het goed maar sinds vandaag laadt hij maar op tot 50 procent wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terug gaan naar de winkel... ;)

Antwoorden (2)

Ik weet niet hoelang jij 'm oplaad maar het duurt wel een tijdje voordat hij helemaal opgeladen is. Zeker 3 uur, als je m aanlaat langer.

En als hij straks weer heel erg snel leeg is geen paniek dat komt door een bug in de android versie. we moeten allemaal nog even wachten op de update die volgens samsung de batterijduur verlengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telefoon niet meer oplaadt tot 100% dan kan het zijn dat de batterij "gecalibreerd" moet worden. Een moeilijk woord, maar lijkt eigenlijk op het resetten van de batterij en het is eenvoudig te doen.

Gebruik je telefoontoestel vanaf nu normaal en laat de batterij helemaal leeglopen. Dit is belangrijk, de batterij moet echt volledig leeg zijn dus het toestel moet als het ware uit zichzelf helemaal uit gaan na de laatste procent. Er mag geen enkel "leven" meer inzitten en hij mag niet meer aanspringen als je probeert hem aan te zetten. Pas dan is hij echt leeg.

Een uurtje nadat het toestel helemaal leeg is gegaan, leg je het aan de oplader. In het begin duurt het even voordat de telefoon reageert (niet schrikken), maar na een paar minuten begint hij vanzelf met opladen. Laat de telefoon helemaal opladen tot 100% en neem hem dan pas weer in gebruik, niet eerder! Gebruik hem nu opnieuw totdat hij echt weer helemaal leeg is (dus niet tussendoor even opladen).

Begin na een uur weer met opladen tot 100%. De batterij is nu gecalibreerd. Als calibratie ook daadwerkelijk het probleem is (dat is natuurlijk moeilijk te zien vanaf hier) dan is het vanaf dit punt opgelost.