Ik heb een Nokia X3 en wil die aan mijn vader geven. Om een nieuw sim-kaartje te activeren heb ik de pincode nodig van de gsm, maar die vind ik niet?

Pincode kwijt, hoe dan simkaartje activeren voor Nokia X3?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Puc-code zoeken en pincode veranderen. Of je oude pincode heb je misschien ergens opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat probleem had ik ook. Ik heb hem simlock vrij moeten maken. Als je de mobiel al een half kaar had is het gratis. Anders kost het geld. Ik heb voor de eerste gekozen want ik kon het puc-code niet meer vinden. En had al vanalles geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: de PIN-code staat opgeslagen op de SIM-kaart zelf, en niet in de telefoon... Een nieuwe SIM-kaart zeg je (je hebt 'm nieuw gekocht)? Dan is de PIN-code hoogstwaarschijnlijk '0000' of '00000000.' Ligt er aan welke provider je hebt. Kijk even in het boekje die bij je SIM-kaart zat.

P.S. Heb je Vodafone? Dan kan je je PUC-code opvragen door naar 1200 te bellen.