Kan je een IPad wereldwijd kopen & gebruiken?

Of kan ik als ik bv in Canada een IPad koop grote problemen verwachten bij gebruik in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Ipad is overal te kopen en te gebruiken en de garantie van Apple is wereldwijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enige probleem is dat er een stekkertje bij kan zitten dat hier niet past. Ik bedoel niet het USB stekkertjes, maar de oplader voor in het stopcontact. Ik weet niet of die er standaard bijgeleverd wordt. Je kunt die stekkers hier gewoon kopen natuurlijk.

Verder staan alle talen erop, dus Nederlands kan je zo activeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
op dat je bij een waarde boven 430 euro aangifte moet doen bij de douane (zie apart tabblad). De 16GB iPad Wi-Fi valt onder deze grens.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijgaand tips van de ipad club over het kopen in andere landen.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Let er wel op dat je in Amerika niet de Ipad koopt voor het Verizon netwerk (CDMA model). Het standaard AT&T GSM model kan je hier ook op 3G gebruiken (als je een 3G iPad koopt).

Toegevoegd na 7 minuten:
En voor extra garantiebescherming kan je ook kiezen voor het Apple care protection plan. Dat kan je ook achteraf aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Het maakt niet uit waar je hem koopt. Het enige dat uit maakt is welk land je invult tijdens de registratie (bij het eerste gebruik). Je kunt daarna alleen apps downloaden uit de App Store van *dat* land. Maar omdat je je adres zelf mag invullen heb je daar net zoveel controle over als bij een in NL gekochte iPad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad, als je al een Nederlandse Apple ID hebt dan is het geen probleem. Moet je die nog aanmaken dan is het inderdaad raadzaam te kijken wat je invult.
Nee, in de meeste derde wereld landen moet je het niet kopen. Je wordt daar meestal opgelicht.