Mijn accu van mijn telefoon (nu een week oud) word warm in standby modus. Is dat normaal?

Het gaat om de HTC Touch Pro2, ik had al 3 reparaties gehad en kreeg een nieuw toestel. Bij dit toestel word de accu warm in standby modus, bij taakbeheer is te zien dat er geen processen bezig zijn. Bij het opladen van de accu word deze ook echt heet. Bluetooth staat niet aan, internetverbinding wel continu eigenlijk. De accu gaat momenteel met max. 15 minuten bellen tussendoor 4 uur mee van 100% naar 10%. Wat is het probleem of moet ik nu weer naar de Hi winkel terug gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de accu een defect heeft. De lithium-ion accu heeft een ingebouwd regelsysteem, dat de accu moet beschermen tegen te ver ontladen. Ik vermoed dat dit regelsysteem niet goed werkt. In stand-by modus van de telefoon mag de accu niet warm worden, of is deze misschien nog warm van het opladen ervoor? Het heet worden tijdens het laden is zeker funest voor je accu, omdat de capaciteit van de lithium-ion accu snel afneemt als deze te warm wordt.

Ik zou toch maar even terug gaan en een andere accu proberen.