Mijn iPhone is simlockvrij, maar neemt mijn simkaart niet. Hoe los ik dit op?

Ik heb gisteren een iPhone 3Gs, 32GB overgenomen. De vorige eigenaar heeft er meer dan een jaar een KPN abonnement op gehad. De iPhone zou simlockvrij moeten zijn (of in ieder geval gemaakt kunnen worden), maar mijn T-Mobile simkaart wordt niet gelezen.

Ik heb naar KPN gebeld, maar deze hebben pas sinds november de iPhone 4 te koop. Het is dus niet mogelijk dat deze iPhone 3Gs een KPN lock heeft. Ook bij Hi is dit niet mogelijk.

iTunes geeft het onderstaande beeld.

Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb echt precies hetzelfde gehad met mijn iphone. hij was ‘simlock vrij’. dus niet! er zat gewoon een simlock op. mijn vader had veel op internet gezocht en uiteindelijk een antwoord gevonden. ik weet het antwoord niet, dus als ik jou was zou ik op google zoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dat niet even aan je vader vragen? ;-)

Het beste antwoord

Ik denk dat er toch een simlock op zit. De vorige eigenaar heeft hem waarschijnlijk gejailbreakt en ge-unlockt. Ik had dit zelf ook...
Groeten

Toegevoegd na 34 seconden:
Ohja jailbreaken kan ik je zeer aanraden!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vorige eigenaar wist nog net wat een iPhone was, dus ik verwacht niet dat er een Jailbreak op zat. Heb hem overigens volledig gereset en moet hem nu aan iTunes koppelen, maar wel met een simkaart. En de mijne herkent 'ie niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je met het resetten de simlock er terug op hebt gezet!

Andere antwoorden (1)

Heb je al een prepaid kaart geprobeerd? Al die het wel doet ligt het dus aan je kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kaart (een nieuwe micro sim kaart) doet het wel in mijn oude Nokia E66. Het zou dus niet aan mijn kaart moeten liggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch proberen!