foto's ipad

klopt het dat foto's op een iPad veel minder ruimte innemen dan op de computer? Ik heb nl. zo'n 10 GB aan foto's op m'n computer en op mijn iPhone is diezelfde hoeveelheid foto's verminderd naar 1,6 GB. Op de iPad is het dan ook minder toch, maar ik denk wel iets meer dan 1,6 door de hogere resolutie. Klopt dit?
Bedankt!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Inderdaad worden de foto's door iTunes gecomprimeerd voordat hij ze op je iPad zet, dit omdat de resolutie van de foto's toch veel te hoog is en je zo dus ruimte op de iPad bespaard. Toegevoegd na 2 minuten: Voor de iPhone geld hetzelfde, maar inderdaad een lagere resolutie.

Bronnen:
http://touchipod.forum2go.nl

Nee dat klopt niet. Een foto van 3MB op je PC zal ook gewoon 3MB aan ruimte innemen op een iPad. Natuurlijk kan je zelf de kwaliteit verlagen, dan wordt de bestandsgrootte kleiner. Maar dat geldt evenzeer voor de PC als voor een iPad of wat voor een computer dan ook.

Je kan als het goed is op iTunes instellen dat je de foto's eerst comprimeert voordat je ze op de iPad zet, dus het is goed mogelijk dat er minder geheugen nodig is om dezelfde hoeveelheid foto's op je iPad te zetten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100